ΤΟ LINKEDIN ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ

Με 300 εκατομμύρια μέλη από όλο τον κόσμο, το LinkedIn είναι ένα από τα δημοφιλέστερα πλέον social media μαζί με το Facebook και το Twitter και το δημοφιλέστερο στην εύρεση εργασίας.

Για όσους δε γνωρίζουν…

Το LinkedIn είναι μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης  που δημιουργήθηκε ώστε να φέρει σε επαφή επαγγελματίες από όλο τον κόσμο και εταιρίες. Ο χρήστης δημιουργεί ένα προφίλ, όπως και στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο όμως επικεντρώνεται αυστηρά στο επαγγελματικό του ιστορικό. Κατά τη δημιουργία ενός λογαριασμού, απαντά σε κάποιες συγκεκριμένες ερωτήσεις που του θέτονται και οι απαντήσεις απεικονίζονται στη σελίδα του προφίλ του. Μπορείς επίσης δίνοντας ένα λογαριασμό email να βρεις άτομα που γνωρίζεις και να τα προσθέσεις στις συνδέσεις σου (connections), να ακολουθήσεις εταιρίες που έχουν προφίλ LinkedIn και να «ανεβάσεις» το CV σου για μια πιο ολοκληρωμένη επαγγελματική εικόνα.

Το LinkedIn δεν είναι Facebook

To LinkedIn δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το Facebook και ο χρήστης – ειδικά ο νέος - οφείλει να γνωρίζει τη διαφορά. Στο LinkedIn δεν ποστάρουμε ό,τι μας κατέβει, δεν ανεβάζουμε φωτογραφίες  παρά μόνο μια, αυτή που θα φαίνεται στη σελίδα του προφίλ μας, δε γράφουμε ό,τι μας έρθει στο status μας γιατί αυτό θα κοστίσει την «επαγγελματική μας εικόνα».  Για αυτό το λόγο και προς αποφυγή λαθών, καλό είναι να μην ενεργοποιούμε τη δυνατότητα εμφάνισης posts από άλλα μέσα (Facebook, Twitter) στο LinkedIn.

Γιατί να φτιάξω λογαριασμό;

Οι λόγοι είναι πολλοί. Σίγουρα για να έχει 161 εκατομμύρια μέλη, μάλλον έχει να προσφέρει αρκετά οφέλη στους χρήστες του. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του LinkedIn είναι η δυνατότητα που δίνει στους εργοδότες να αναζητήσουν υποψήφιους μέσω ενός Recruitment Tool που τους προσφέρει. Ο εργοδότης βάζοντας «λέξεις – κλειδιά» στην αναζήτησή του, διαβάζει από μια λίστα αποτελεσμάτων τα προφίλ των μελών που προέκυψαν από την αναζήτηση. Αν και το να αποκτήσεις το συγκεκριμένο εργαλείο είναι κάπως ακριβό, οι περισσότερες εταιρίες του εξωτερικού, επιλέγουν αυτό ως τον καταλληλότερο τρόπο αναζήτησης, από το να ανεβάσουν απλώς μια αγγελία και να βρεθούν αντιμέτωποι με εκατοντάδες βιογραφικά σημειώματα.

Δεύτερον, μέσω των connections, μπορείς να δεις πού εργάζονται τα πρόσωπα που γνωρίζεις καθώς και που εργάζονται δικά τους connections με τα οποία εσύ δεν είσαι συνδεδεμένος. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό τρόπο να ζητήσεις βοήθεια από αυτά τα άτομα αν είσαι σε αναζήτηση εργασίας, ή τουλάχιστον – αν ντρέπεσαι να ζητήσεις προσωπικά βοήθεια -  να δηλώσεις γράφοντας στο status σου ότι αναζητάς εργασία στο τάδε αντικείμενο ή στην τάδε χώρα.

Τρίτον, όταν κάποιος σε προτείνει σε ένα εργοδότη, έχοντας ένα online δημόσιο προφίλ, ο εργοδότης μπορεί να μάθει για σένα εύκολα και γρήγορα, χωρίς να μένει με την απορία για το κατά πόσο ταιριάζεις στη θέση που θέλει να καλύψει.

Τέταρτον, το LinkedIn σου δίνει τη δυνατότητα να δεις ποιος είδε το προφίλ σου. Η λειτουργία αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη καθώς κάποιος από αυτούς μπορεί να είναι ένας recruiter ή κάποιος γνωστός που να έχει να σου δώσει πληροφορίες για μια θέση εργασίας.

Γιατί στην Ελλάδα δεν είναι τόσο διαδεδομένο;

Οι Έλληνες είναι λαός που του αρέσει να τηρεί τις παραδόσεις. Πράγμα που σημαίνει ότι όταν θα ψάξει για δουλειά θα ξεκινήσει από γνωστούς που βρίσκονται στο άμεσο περιβάλλον του. Η δεύτερη εναλλακτική είναι να αρχίσει να στέλνει CV παντού και ορισμένες φορές, πάνω στην απελπισία του ενδεχομένως, να μη διαβάζει καν την αγγελία της θέσης για την οποία στέλνει. Η πρακτική αυτή είναι λάθος και δεν οδηγεί πουθενά.

Σχετικά άρθρα στο CV Blog

9 TIPS ΓΙΑ ΤΕΛΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 6 TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟ 2015